DIPS Diplomový seminář

Prague City Vysoká Škola
zima 2023
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Dana Hánková, Ph.D. (přednášející)
Předpoklady
Průběžná práce, zpracování zadaných úkolů, seminární práce a její prezentace. Minimálně 80% účast na prezenční výuce.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem semináře je připravit studenty na činnosti spojené bakalářskou diplomovou prací a vybavit je potřebnými znalostmi a dovednostmi.
Výstupy z učení
V rámci kontroly studia studenti osvědčují bezpečné znalosti zásad odborné práce a schopnost zvládnout technické a metodologické nároky na psaní odborného textu a na sběr dat při zpracování bakalářské práce. Osvědčují své znalosti v aplikaci na seminární práci.
Osnova
  • Témata: 1. Struktura bakalářské práce. 2. Charakteristika odborného textu a odborného stylu. 3. Vyhledávání zdrojů, práce se zdroji, citační norma, plagiátorství. 4. Výběr tématu, hypotéza, výzkumná otázka, teze. 5. Volba výzkumné metody. Kvantitativní a kvalitativní výzkum. 6. Příprava a zpracování dotazníkového šetření. 7. Didaktický test a hodnocení jazykových znalostí. 8. Hodnocení, tvorba a ověřování výukových materiálů. 9. Případová studie a polostrukturovaný rozhovor. 10. Akční výzkum a pedagogický experiment. 11. Obhajoba bakalářské práce
Informace učitele
Základní literatura: MEŠKO, Dušan, Dušan KATUŠČÁK a Ján FINDRA. Akademická příručka. České, upr. vyd. Martin: Osveta, 2006. ŠANDEROVÁ, Jadwiga a Alena MILTOVÁ. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ŠIROKÝ, Jan a kol. Tvoříme a publikujeme odborné texty. Brno: Computer Press, 2011. ŠVEC, Štefan a kol. Metodologie věd o výchově: kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu. České rozš. vyd. Brno: Paido, 2009. ZBÍRAL, Robert. Příručka psaní seminárních a jiných vysokoškolských odborných prací. Praha: Linde, 2009. Doporučená literatura: GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. HACKER, Diane. Rules for Writers. 6th edition. Boston / New York: Bedford/St. Martin’s, 2008. HOLOUŠOVÁ, Drahomíra a Milena KROBOTOVÁ. Diplomové a závěrečné práce. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého Olomouc, 2005. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8. ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vyd. Praha: Portál, 2014.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, zima 2018, zima 2019, léto 2020, zima 2024.
  • Statistika zápisu (zima 2023, nejnovější)
  • Permalink: https://is.praguecityuniversity.cz/predmet/pcu/zima2023/DIPS