PCU:KAUPP Úvod do pedagogické praxe - Informace o předmětu
KAUPP Úvod do pedagogické praxe
Prague City Vysoká Školazima 2022
- Rozsah
- 0/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PaedDr. Dana Hánková, Ph.D. (přednášející)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Angličtina jako cizí jazyk (program PCU, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Spojení teoretických poznatků z předmětu Obecná didaktika a Obecná pedagogika s pozorováním praxe v autentické jazykové třídě. Posluchači se naučí pořizovat záznam pozorování a hodnotit dění ve třídě podle objektivních kritérií.Hospitace budou probíhat v hodinách zkušených lektorů (průběžně, jednou za tři týdny, celkem 4 x 90 minut za semestr), ve třídách různé úrovně pokročilosti (beginner – intermediate). Posluchači si povedou důkladné záznamy (prostřednictvím pracovních listů a konkrétních úkolů pro pozorování), aby se k nim mohli vracet v následujícím semestru.Příprava na hospitace a následné hodnocení hodin bude probíhat formou diskuse ve skupině.
- Osnova
- 1. Řízení práce ve třídě / vedení hodiny, role lektora a studenta.
- 2. Interakce mezi studenty a lektorem a studenty navzájem, frontální, párová a skupinová práce.
- 3. Logická stavba vyučovací hodiny a její efektivita s ohledem na cíle vyučování.
- 4. Použití angličtiny jako vyučovacího jazyka, poměr času, kdy mluví lektor, a kdy studenti.
- 5. Využití učebnic a dalších pomůcek.
- Literatura
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching :a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan, 2005, 431 s. ISBN 1405013990. info
- MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003, 219 s. ISBN 80-7315-039-5. info
- GOWER, Roger, Phillips DIANE a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. Oxford: Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
- CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy : jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce [Cangelosi, 1994]. Vyd. 1. Praha: Portál, 1994, 289 s. ISBN 80-7178-014-6. info
- Informace učitele
- Doporučená literatura:
WILLIS, J. Teaching English through English. Harlow, 1991.
GARDNER, B.; GARDNER, F. Classroom English. Oxford, 2000. UNDERWOOD, M. Effective Class Management. Harlow, 1999.
JANÍK, T. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno, 2005.
KOLÁŘ, Z.; ŠIKULOVÁ, R. Vyučování jako dialog. Praha, 2007. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.praguecityuniversity.cz/predmet/pcu/zima2022/KAUPP