KAUPP Úvod do pedagogické praxe

Prague City Vysoká Škola
zima 2022
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Dana Hánková, Ph.D. (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Spojení teoretických poznatků z předmětu Obecná didaktika a Obecná pedagogika s pozorováním praxe v autentické jazykové třídě. Posluchači se naučí pořizovat záznam pozorování a hodnotit dění ve třídě podle objektivních kritérií.Hospitace budou probíhat v hodinách zkušených lektorů (průběžně, jednou za tři týdny, celkem 4 x 90 minut za semestr), ve třídách různé úrovně pokročilosti (beginner – intermediate). Posluchači si povedou důkladné záznamy (prostřednictvím pracovních listů a konkrétních úkolů pro pozorování), aby se k nim mohli vracet v následujícím semestru.Příprava na hospitace a následné hodnocení hodin bude probíhat formou diskuse ve skupině.
Osnova
  • 1. Řízení práce ve třídě / vedení hodiny, role lektora a studenta.
  • 2. Interakce mezi studenty a lektorem a studenty navzájem, frontální, párová a skupinová práce.
  • 3. Logická stavba vyučovací hodiny a její efektivita s ohledem na cíle vyučování.
  • 4. Použití angličtiny jako vyučovacího jazyka, poměr času, kdy mluví lektor, a kdy studenti.
  • 5. Využití učebnic a dalších pomůcek.
Literatura
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching :a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan, 2005, 431 s. ISBN 1405013990. info
  • MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003, 219 s. ISBN 80-7315-039-5. info
  • GOWER, Roger, Phillips DIANE a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. Oxford: Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
  • CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy : jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce [Cangelosi, 1994]. Vyd. 1. Praha: Portál, 1994, 289 s. ISBN 80-7178-014-6. info
Informace učitele
Doporučená literatura:
WILLIS, J. Teaching English through English. Harlow, 1991.
GARDNER, B.; GARDNER, F. Classroom English. Oxford, 2000. UNDERWOOD, M. Effective Class Management. Harlow, 1999.
JANÍK, T. Znalost jako klíčová kategorie učitelského vzdělávání. Brno, 2005.
KOLÁŘ, Z.; ŠIKULOVÁ, R. Vyučování jako dialog. Praha, 2007.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2021, zima 2023, zima 2024.
  • Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
  • Permalink: https://is.praguecityuniversity.cz/predmet/pcu/zima2022/KAUPP