KAVTED Vybraná témata didaktiky cizích jazyků

Prague City Vysoká Škola
zima 2016
Rozsah
0/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Dana Hánková, Ph.D. (cvičící)
Předpoklady
Aktivní účast na seminářích, 80% docházka. Posluchači budou průběžně studovat vybrané texty, aby byli připraveni na seminární výuku a analýzu textů z hlediska jejich obsahu i struktury.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíle: Posluchači si studiem odborných článků prohloubí znalosti z pěti vybraných oblastí didaktiky cizích jazyků a rozšíří své dovednosti jak interpretovat odborný text. Prostřednictvím analýzy struktury textů a tvorbou vlastních krátkých textů se připraví na psaní bakalářské práce.
Osnova
  • Témata: 1. Práce s chybou v jazykové výuce. / Abstrakt a klíčová slova. 2. Využití mobilních telefonů ve výuce cizího jazyka. / Práce se zdroji, parafráze a výtah. 3. Role mateřského jazyka ve výuce jazyka cizího. / Struktura výzkumné studie, sestavení dotazníku a sběr dat. 4. Mocenské vztahy a disciplína ve vyučování CJ. / Práce se zdroji, citace, plagiátorství. 5. Identita ve vyučování cizího jazyka. / Vymezení výzkumné otázky a struktura bakalářské práce.
Informace učitele
Povinná literatura: KOPTYUG, N. M. Discipline problems. [On-line] 2004. Dostupné z: https://www.teachingenglish.org.uk/article/discipline-problems . KUBRICKÁ, J. „Time to Talk“ aneb Čas mluvit o tom, komu patří angličtina v české učebnici. Pedagogická orientace, 2015, roč. 25, č. 2, s. 169-187. LINGZHU, J.; JING, Z. The Use of L1 and the Attitudes of Students and Teachers Towards It in Chinese Secondary School Context. Humanizing Language Teaching, 2016, roč. 18, č. 4. [On-line] Dostupné z: http://www.hltmag.co.uk/aug16/mart04.htm. MULLEN, S. Communication versus Correctness in the EFL Classroom. Humanizing Language Teaching, 2016, roč. 18, č. 4. [On-line] Dostupné z: http://www.hltmag.co.uk/aug16/sart04.htm. NORTON, J. How students can use mobile phones to learn English. [On-line] 2014. Dostupné z: https://www.britishcouncil.org/voices-magazine/teaching-tips-how-students-can-use-mobiles-to-learn-english. SEGEV, E. Mobile learning: improve your English anytime, anywhere. [On-line] 2014. Dostupné z: https://www.britishcouncil.org/voices-magazine/mobile-learning-improve-english-anytime-anywhere. ŠALAMOUNOVÁ, Z.; BRADOVÁ, J.; LOJDOVÁ, K. Mocenské vztahy mezi začínajícími učiteli a jejich žáky. Pedagogická orientace, 2014, roč. 24, č. 3, s. 375-393. Doporučená literatura: GAVORA, P. a kol. Elektronická učebnica pedagogického výskumu. [On-line] Dostupné z: http://www.e-metodologia.fedu.uniba.sk/ . HACKER, D. a kol. Rules for Writers. 6th edition. Boston / New York, 2008. JANÍKOVÁ, V. Učení a vyučování cizích jazyků a identita. Pedagogická orientace, 2016, roč. 26, č. 1, s. 24-50. MEŠKO, D. a kol. Akademická příručka. Martin, 2006. PUNCH, K. F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha, 2008. ŠEĎOVÁ, K. Moc v dialogickém vyučování. Pedagogická orientace, 2015, roč. 25, č. 1, s. 32-62.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2024.
  • Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
  • Permalink: https://is.praguecityuniversity.cz/predmet/pcu/zima2016/KAVTED