KVREDOV Výuka řečových dovedností

Prague City Vysoká Škola
léto 2025
Rozsah
0/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Jaime Lilley (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seznámit studenty se základními teoretickými přístupy k výuce jednotlivých řečových dovedností v komunikativně zaměřené výuce cizího jazyka.
Výstupy z učení
Student získá znalost teorie řečových dovedností a znalost strategií jejich rozvoje v rozsahu potřebném pro efektivní jazykovou výuku a dovednost aplikovat tyto znalosti při analýze výukových materiálů a jejich využití pro rozvoj plynulého projevu v angličtině.
Osnova
1. Úvod do řečových dovedností: receptivní, produktivní, dílčí dovednosti. 2. Čtení, poslech, mluvení, psaní: charakteristika dovednosti a příslušných dílčích dovedností. 3. Řečové dovednosti ve výuce a techniky jejich rozvoje: čtení a poslech s porozuměním, psaní, mluvení a interakce. 4. Práce s textem pro prezentaci jazykových jevů (gramatika, slovní zásoba, fonologie). 5. ´Integrované dovednosti´. 6. Používání učebnic a adaptace autentických materiálů. 7. Projektová výuka.
Metody hodnocení
Souborná ústní zkouška z předmětů Výuka řečových dovedností a Lingvodidaktika II. Posluchač prokáže schopnost aplikace teoretických poznatků, zejména ve vztahu k rozvoji řečových dovedností, v reflexi zkušeností z předmětu Pedagogická praxe II. a zpracuje tři seminární práce podle zadání vyučujícího.
Informace učitele
Povinná literatura: GRELLET, F. Developing Reading Skills. Cambridge, 2004. HARMER, J. How to Teach English. Harlow, 2007. Kap. 7 – 10. HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. 5th ed. Harlow, 2015. HARMER, J. How to Teach Writing. Harlow, 2018. CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků. Praha, 2006, s. 48 – 68. SCRIVENER, J. Learning Teaching. Oxford, 2011. Kap. 7 – 9. THORNBURY, S. How to Teach Speaking. Harlow, 2005. WILSON, J. J. How to Teach Listening. Harlow, 2008. Doporučená literatura: BROWN, G.; YULE, G. Teaching the Spoken Language. Cambridge, 1995. FRIED-BOOTH, D. L. Project Work. Oxford, 1986. GRABE, W.; STOLLER, F. L. Teaching and Researching Reading. 2nd ed. Harlow, 2011. HEDGE, P. Writing. Oxford, 2005. HLAVÁČEK, A. Multidisciplinární aspekty utváření komunikativní kompetence při výuce cizích jazyků. Sborník příspěvků ze semináře členů kateder cizích jazyků konaného dne 30. listopadu 2000. Praha, 2002. HUGHES, R. Teaching and Researching Speaking. 2nd ed. Harlow, 2011. 60 HYLAND, K. Teaching and Researching Listening. 2nd ed. Harlow, 2009.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2023, léto 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.praguecityuniversity.cz/predmet/pcu/leto2025/KVREDOV