SPEMJV Specifické techniky jazykové výuky

Prague City Vysoká Škola
zima 2023
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PaedDr. Dana Hánková, Ph.D. (přednášející)
Předpoklady
Vstupní podmínka: splněná atestace z předmětu Výuka řečových dovedností. Souborná zkouška z předmětů Specifické metody jazykové výuky, Lingvodidaktika III a Pedagogická praxe III: rozhovor nad portfoliem vlastních plánů a hodnocení vlastních hodin z Pedagogické praxe III; posluchač prokáže schopnost uplatnit široký rejstřík technik ve vyučování, s ohledem na potřeby studentů.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Seznámit posluchače s dalšími přístupy a konkrétními technikami, které se běžně používají v jazykové výuce a poskytnout jim teoretické zdůvodnění pro jejich účelné využití.
Osnova
  • Témata: 1. Práce se smíšenou skupinou: věk, jazykové znalosti, adaptace učebních materiálů pro tyto skupiny (grading). 2. Využití tabule a zpětného projektoru, videa a obrazových materiálů v jazykové výuce. 3. Diktát, dictogloss, využití písní v jazykové výuce. 4. Jazykové hry obecně a ´role play´. 5. Funkce překladu v jazykové výuce. 6. Jazykové zkoušky a příprava na ně.
Literatura
  • Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Edited by Tomáš Kotrba - Lubor Lacina. Vyd. 1. Brno: Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal, 2007, 186 s. ISBN 9788087029121. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching :a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan, 2005, 431 s. ISBN 1405013990. info
  • MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. Brno: Paido, 2003, 219 s. ISBN 80-7315-039-5. info
  • UR, Penny. A course in language teaching :practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 052156798X. info
  • PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. : i. ISBN 80-7178-070-7. info
  • GOWER, Roger, Phillips DIANE a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. Oxford: Heinemann, 1995, viii, 215. ISBN 0-435-24059-5. info
Informace učitele
Doporučená literatura: NUNAN, D. Designing Tasks for the Communicative Classroom. Cambridge, 1989. WILLIAMS, M.; BURDEN, R.L. Psychology for Language Teachers. Cambridge, 1997. TOMALIN, B.; STEMPLESKI, S. Cultural Awareness. Oxford, 1993. McKAY, H.; TOM, A. Teaching Adult Second Language Learner. Cambridge, 2004. DÖRNYEI, Z. Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge, 2001. BURGESS, S.; HEAD, K. Teaching for Exams. Harlow, 2005. HUGHES, A. Testing for Language Teachers. Cambridge, 2000. HEATON, J.B. Classroom Testing. Harlow, 1990. DUFF, A. Translation. Oxford, 1989.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.praguecityuniversity.cz/predmet/pcu/zima2023/SPEMJV