KAPP4 Pedagogická praxe IV

Prague City Vysoká Škola
léto 2024
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Martin Kräussl (cvičící)
Jaime Lilley (cvičící)
Předpoklady
Posluchači odučí celkem 3 vyučovací hodiny obecné nebo tzv. obchodní angličtiny (2 x 45 minut a 1 x 90 minut). Podmínkou udělení zápočtu je předložení detailních plánů a vlastního hodnocení hodin a plánu pro další profesní rozvoj v této oblasti. V závěru praxe posluchači samostatně připraví nástroje pro hodnocení kurzu (jazykový test a zpětnou vazbu od účastníků kurzu).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Poskytnout posluchačům praxi ve výuce malých skupin na základě jejich specifických potřeb zejména v oblasti tzv. obchodní angličtiny. Tento typ kurzů je v lektorské praxi stále více žádaný.
Osnova
  • Obsahové zaměření: 1. Vypracování diagnostického testu a průběžného testu pro zjištění úrovně studentů (progress test). 2. Využití Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a Evropského jazykového portfolia. 3. Zpětná vazba a hodnocení úspěšnosti kurzu. 4. Vzájemné hospitace posluchačů, poskytování zpětné vazby jako příprava na další profesní rozvoj. 5. Rozvoj řečových dovedností pro pracovní prostředí.
Výukové metody
Organizace: Práce v čtyřčlenných skupinách, každý posluchač odučí v průběhu semestru dvě 45-minutové hodiny a jednu 90-minutovou. Celkem absolvuje 8 hospitací v hodinách kolegů. Tyto hodiny se budou společně hodnotit pod vedením vedoucího praxe. V rámci kontroly studia student prokazuje přiměřenou znalost angličtiny a vyučovacích postupů a dovednost využít je efektivně při přípravě a provedení vyučovacích hodin s ohledem na potřeby cvičné skupině na dané úrovni pokročilosti. Ve všech ukazatelích se předpokládá zlepšení oproti kurzu Pedagogická praxe III.
Informace učitele
Základní literatura: Učebnice angličtiny podle úrovně pokročilosti cvičné skupiny. DONNA, S. Teach Business English. Cambridge, 2000. Kap. 5. Evropské jazykové portfolio pro dospělé studenty v České republice. Praha, 2004. LITTLE, D.; PERCLOVÁ, R. Evropské jazykové portfolio. Příručka pro učitele a školitele. Praha, 2005. Doporučená literatura: CAMPBELL, C.; KRYSZEWSKA, H. Learner-Based Teaching. Oxford, 1998. HEATON, J. B. Classroom Testing. Harlow, 1990. HUGHES, A. Testing for Language Teachers. Cambridge, 2000. McKAY, H.; TOM, A. Teaching Adult Second Language Learner. Cambridge, 2004. WILBERG, P. One to One. A Teacher’s Handbook. Hove, 1987. WILLIAMS, M.; BURDEN, R.L. Psychology for Language Teachers. Cambridge, 1997.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.praguecityuniversity.cz/predmet/pcu/leto2024/KAPP4