KAPP2 Pedagogická praxe II

Prague City Vysoká Škola
léto 2024
Rozsah
0/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Jaime Lilley (cvičící)
Leona Svobodová Máslová, M.A. (cvičící)
Předpoklady
Posluchači předloží portfolio s detailními plány vlastních pedagogických výstupů a následným vlastním hodnocením. Následující pedagogický výstup posluchače bude zohledňovat hodnocení vedoucího praxe z předchozího výstupu. Součástí každého hodnocení bude ´akční plán´ pro další profesní rozvoj.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Uvést posluchače do problematiky výuky řečových dovedností a poskytnout jim úvodní praxi.
Osnova
  • Obsahové zaměření: 1. Řízené plánování tří 30-minutových pedagogických výstupů s cílem rozvoje řečových dovedností (čtení, psaní, poslech, mluvení). 2. Náslechy při pedagogických výstupech kolegů ve skupině – celkem 3-krát (peer observation). 3. Společné hodnocení výstupů, sebereflexe, akční plán pro další individuální rozvoj. 4. Důraz na řízené procvičování a opravování chyb. Časový plán: Posluchači budou pracovat v šestičlenných skupinách, ve třech cyklech a v každém předvedou jeden výstup. Po každém výstupu dostane posluchač písemné hodnocení hodiny od vedoucího praxe. Přehled jednoho cyklu: Týden 1: přípravný seminář, seznámení se studenty. Týden 2: učí studenti D, E, F, každý 30-minutový výstup; navzájem se pozorují a hodnotí. Týden 3: učí studenti A, B, C, každý 30-minutový výstup; navzájem se pozorují a hodnotí. Týden 4: hodnocení předchozích hodin a příprava na následující týden. Týden 5: společné řízené plánování další praxe. Týden 6 – 9: stejně jako týdny 2 – 5. Týden 10 – 12: stejně jako týdny 2 – 4. Týden 13: závěrečné hodnocení.
Informace učitele
Základní literatura: Učebnice angličtiny podle úrovně pokročilosti cvičné skupiny. HADFIELD, J.; HADFIELD, C. Introduction to Teaching English. Oxford, 2008. Kap. 3. HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Harlow, 2001. Kap. 16 – 20. UR, P. A Course in Language Teaching. Cambridge, 1996. Kap. 3. Doporučená literatura: BYGATE, M. Speaking. Oxford, 1993. NUTTALL, Ch.: Teaching Reading Skills in a Foreign Language. London, 1998. UNDERWOOD, M.: Teaching Listening. Harlow, 1993. HADFIELD, J.; HADFIELD, C. Simple Speaking Activities. Oxford, 1999. HADFIELD, J.; HADFIELD, C. Simple Listening Activities. Oxford, 1999. HADFIELD, J.; HADFIELD, C. Simple Writing Activities. Oxford, 2000. HADFIELD, J.; HADFIELD, C. Simple Speaking Activities. Oxford, 2000.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.praguecityuniversity.cz/predmet/pcu/leto2024/KAPP2