KAPP1 Pedagogická praxe I

Prague City Vysoká Škola
zima 2023
Rozsah
0/0/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Jaime Lilley (cvičící)
Leona Svobodová Máslová, M.A. (cvičící)
Předpoklady
Pro udělení zápočtu posluchači odučí 3 vyučovací hodiny ve cvičné skupině a předloží portfolio s plány vlastních pedagogických výstupů a následným vlastním hodnocením. Posluchač bude ve svých hodinách reflektovat připomínky vedoucího praxe z předchozích výstupů. Součástí každého hodnocení bude ´akční plán´ pro další profesní rozvoj.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Uvést posluchače do problematiky výuky jednotlivých prostředků jazykového systému a poskytnout jim úvodní praxi.
Výstupy z učení
Student získá přiměřenou znalost vyučovacích postupů a získá dovednost využít je efektivně při přípravě a provedení vyučovacích hodin s ohledem na potřeby cvičné skupiny na dané úrovni pokročilosti.
Osnova
  • Témata / oblasti: 1. Řízené plánování tří 30minutových pedagogických výstupů s různým jazykovým zaměřením (gramatika, slovní zásoba, výslovnost, komunikační funkce).
  • 2. Náslechy při pedagogických výstupech kolegů v téže skupině – celkem 3krát (peer observation).
  • 3. Společné hodnocení výstupů, sebereflexe, akční plán pro další individuální rozvoj.
  • Časový plán:
  • Posluchači budou pracovat v šestičlenných skupinách, ve třech cyklech a v každém předvedou jeden výstup. Po každém výstupu dostane posluchač písemné hodnocení hodiny od vedoucího praxe. Přehled jednoho cyklu (úpravy podle aktuálního počtu posluchačů jsou možné):
  • Týden 1: přípravný seminář, seznámení se studenty.
  • Týden 2: učí studenti A, B, C, každý 30minutový výstup; navzájem se pozorují a hodnotí.
  • Týden 3: učí studenti D, E, F, každý 30minutový výstup; navzájem se pozorují a hodnotí.
  • Týden 4: hodnocení předchozích hodin a příprava na následující týden.
  • Týden 5: společné řízené plánování další praxe.
  • Týden 6 – 9: stejně jako týdny 2 – 5.
  • Týden 10 – 12: stejně jako týdny 2 – 4.
  • Týden 13: závěrečné hodnocení.
Informace učitele
Učebnice angličtiny podle úrovně pokročilosti cvičné skupiny. HADFIELD, J.; HADFIELD, C. Introduction to Teaching English. Oxford, 2008. Kap. 2. HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Harlow, 2007. Kap. 2, 8, 9, 10, 12-15. SCRIVENER, J. Classroom Management Techniques. Cambridge, 2012. Části podle aktuální potřeby. Doporučená literatura: ABDRAFIKOVA, A. R.; PIMENOVA, T. S. Teaching Practice as a Means of Forming Professional Skills of Pre-service Teachers. Humanising Language Teaching, 2015, roč. 17, č. 6. [on-line] Dostupné z: http://www.hltmag. co.uk/dec15/sart07.htm BOLITHO, R.; TOMLINSON, B. Discover English. London, 1995. CHVÁL M.; KASÍKOVÁ H.; VALENTA J. Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce. Praha, 2012. PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha, 2004. Kap. 4, 5, 8. SCRIVENER, J. Teaching Grammar. Oxford, 2010. UR, P. A Course in Language Teaching. Cambridge, 1996. Kap. 2, 6, 7.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2012, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.praguecityuniversity.cz/predmet/pcu/zima2023/KAPP1