PCU:KAPP1 Pedagogická praxe I - Informace o předmětu
KAPP1 Pedagogická praxe I
Prague City Vysoká Školazima 2024
- Rozsah
- 0/0/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Jaime Lilley (cvičící)
Leona Svobodová Máslová, M.A. (cvičící) - Předpoklady
- Pro udělení zápočtu posluchači odučí 3 vyučovací hodiny ve cvičné skupině a předloží portfolio s plány vlastních pedagogických výstupů a následným vlastním hodnocením. Posluchač bude ve svých hodinách reflektovat připomínky vedoucího praxe z předchozích výstupů. Součástí každého hodnocení bude ´akční plán´ pro další profesní rozvoj.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Angličtina jako cizí jazyk (program PCU, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Uvést posluchače do problematiky výuky jednotlivých prostředků jazykového systému a poskytnout jim úvodní praxi.
- Výstupy z učení
- Student získá přiměřenou znalost vyučovacích postupů a získá dovednost využít je efektivně při přípravě a provedení vyučovacích hodin s ohledem na potřeby cvičné skupiny na dané úrovni pokročilosti.
- Osnova
- Témata / oblasti: 1. Řízené plánování tří 30minutových pedagogických výstupů s různým jazykovým zaměřením (gramatika, slovní zásoba, výslovnost, komunikační funkce).
- 2. Náslechy při pedagogických výstupech kolegů v téže skupině – celkem 3krát (peer observation).
- 3. Společné hodnocení výstupů, sebereflexe, akční plán pro další individuální rozvoj.
- Časový plán:
- Posluchači budou pracovat v šestičlenných skupinách, ve třech cyklech a v každém předvedou jeden výstup. Po každém výstupu dostane posluchač písemné hodnocení hodiny od vedoucího praxe. Přehled jednoho cyklu (úpravy podle aktuálního počtu posluchačů jsou možné):
- Týden 1: přípravný seminář, seznámení se studenty.
- Týden 2: učí studenti A, B, C, každý 30minutový výstup; navzájem se pozorují a hodnotí.
- Týden 3: učí studenti D, E, F, každý 30minutový výstup; navzájem se pozorují a hodnotí.
- Týden 4: hodnocení předchozích hodin a příprava na následující týden.
- Týden 5: společné řízené plánování další praxe.
- Týden 6 – 9: stejně jako týdny 2 – 5.
- Týden 10 – 12: stejně jako týdny 2 – 4.
- Týden 13: závěrečné hodnocení.
- Informace učitele
- Učebnice angličtiny podle úrovně pokročilosti cvičné skupiny. HADFIELD, J.; HADFIELD, C. Introduction to Teaching English. Oxford, 2008. Kap. 2. HARMER, J. The Practice of English Language Teaching. Harlow, 2007. Kap. 2, 8, 9, 10, 12-15. SCRIVENER, J. Classroom Management Techniques. Cambridge, 2012. Části podle aktuální potřeby. Doporučená literatura: ABDRAFIKOVA, A. R.; PIMENOVA, T. S. Teaching Practice as a Means of Forming Professional Skills of Pre-service Teachers. Humanising Language Teaching, 2015, roč. 17, č. 6. [on-line] Dostupné z: http://www.hltmag. co.uk/dec15/sart07.htm BOLITHO, R.; TOMLINSON, B. Discover English. London, 1995. CHVÁL M.; KASÍKOVÁ H.; VALENTA J. Posuzování rozvoje kompetence k učení ve výuce. Praha, 2012. PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha, 2004. Kap. 4, 5, 8. SCRIVENER, J. Teaching Grammar. Oxford, 2010. UR, P. A Course in Language Teaching. Cambridge, 1996. Kap. 2, 6, 7.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.praguecityuniversity.cz/predmet/pcu/zima2024/KAPP1