PCU:KALDID2 Lingvodidaktika II - Informace o předmětu
KALDID2 Lingvodidaktika II
Prague City Vysoká Školaléto 2025
- Rozsah
- 0/0/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Jaime Lilley (cvičící)
- Předpoklady
- Vstupní podmínka: splněná atestace z předmětu Výuka jazykových prostředků. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích a seminární práce, ve které posluchači analyzují komunikační dovednosti jednoho studenta ze cvičné skupiny v rámci Pedagogické praxe II (rozsah 500 - 750 slov).
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Angličtina jako cizí jazyk (program PCU, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Obsahové zaměření: 1. Úvod do výuky řečových dovedností: receptivní, produktivní, dílčí dovednosti. 2. Čtení, poslech, mluvení, psaní: charakteristika dovednosti a příslušných dílčí dovedností. 3. Řečové dovednosti ve výuce – techniky pro jejich rozvoj. 4. Práce s textem pro prezentaci jazykových jevů (gramatika, slovní zásoba, fonologie). 5. ´Integrované dovednosti´. 6. Používání učebnic a adaptace autentických materiálů.
- Informace učitele
- Základní literatura: GREENWOOD, J. Class Readers. Oxford, 1988. GRELLET, F. Developing Reading Skills. Cambridge, 2004. HARMER, J. The Practice of English language Teaching. Harlow. 2007. Kap. 16 – 20. HEDGE, P. Writing. Oxford, 2005. KOLMANNOVÁ, L. Jak porozumět cizí řeči. Praha, 2003. THORNBURY, S. Beyond the Sentence. Introducing discourse analysis. Oxford, 2005. THORNBURY, S. How to Teach Speaking. Harlow, 2005. Doporučená literatura: BOWEN, T.; MARKS, J. Inside Teaching. London, 1994. KYLOUŠKOVÁ, H. Jak využít literární text ve výuce cizích jazyků. Brno, 2007. SKOPEČKOVÁ, E. Literární text ve výuce cizího jazyka. Plzeň, 2010.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.praguecityuniversity.cz/predmet/pcu/leto2025/KALDID2