PCU:KAPPLA Pedagogické plánování - Informace o předmětu
KAPPLA Pedagogické plánování
Prague City Vysoká Školaléto 2020
- Rozsah
- 0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PaedDr. Dana Hánková, Ph.D. (přednášející)
- Předpoklady
- Vstupní podmínky Obecná pedagogika a Úvod do pedagogické praxe. Podmínkou získání zápočtu je vykonání dvou hospitací v hodinách zkušených lektorů, předložení hospitačních záznamů, vlastního plánu vyučovací hodiny a aktivní účast v seminářích. Ústní zkouška je souborná a zahrnuje také témata z kurzu Úvod do pedagogické praxe.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Angličtina jako cizí jazyk (program PCU, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Seznámit posluchače s nejvlivnějšími směry a metodami výuky cizího jazyka. Naučit posluchače plánovat vyučovací hodiny s konkrétním jazykovým cílem, a to s ohledem na pokročilost a potřeby studentů. Poskytnout jim nástroje pro hodnocení kvality plánu a efektivnosti výuky. Hospitace v hodinách zkušených lektorů (celkem 2 x 90 minut za semestr), sledování videozáznamů vyučovacích hodin a následné hodnocení hodin – řízená diskuse ve skupině.
- Osnova
- Témata: 1. Učební aktivity (typy cvičení), které podporují komunikativní přístup. 2. Hodnocení didaktických kvalit jazykových učebnic. 3. Využití jazykových učebnic a doplňkových materiálů ve výuce. 4. Logická stavba hodiny a návaznost jednotlivých aktivit s ohledem na učební styly žáků a jejich pokročilost. 5. Řízené plánování vyučovacích hodin (celkem 2 za semestr). 6. Hodnocení plánu a hodiny s ohledem na potřeby studentů a jejich pokrok v hodině.
- Informace učitele
- Základní literatura: HÁNKOVÁ, D. Úvod do pedagogické praxe a plánování jazykové výuky pro dospělé studenty. Praha, 2011. Kap. 2 – 4, 7 – 14. HARMER, J. How to Teach English. Harlow, 2007. Kap. 2, 3, 11, 12. HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizího jazyka. Praha, 1988. KALHOUS, Z.; OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha, 2002. Kap. 7 – 10. SCRIVENER, J. Learning Teaching. Oxford, 2011. Kap. 6. WOODWARD, T. Planning Lessons and Courses. Cambridge, 2001. Doporučená literatura: BULEJČÍKOVÁ, P. Funkce cvičení ve vyučování češtiny jako cizího jazyka. Diplomová práce. Praha, 2003. Kap. 4. Dostupné na www.auccj.cz. CUNNINGSWORTH, A. Choosing Your Coursebook. London, 1995. DOBBS, J. Using the Board in the Language Classroom. Cambridge, 2001. HRABAL, V: Jaký jsem učitel? Praha, 1988. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha, 2007. MAREŠ, J. Učební styly žáků a studentů. Praha, 1998. MAREŠ, J.; KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno, 1995. PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha, 2004, s. 64-88 a 105-113.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.praguecityuniversity.cz/predmet/pcu/leto2020/KAPPLA